اهمیت موضوع پایان نامه

برای بیشتر رشته های دانشگاهی در داخل کشور اهمیت موضوع پایان نامه و انتخاب آن به حدی است که اساتید تأکید خاصی روی انتخاب آن دارند. اگر موضوع پایان نامه به خوبی انتخاب نشود انجام پروپوزال برای رشته های مختلف همچون مدیریت، حسابداری، روانشناسی، تربیت بدنی و کارآفرینی و سایر رشته ها با مشکل روبرو می شود. از این جهت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری باید برای تعیین موضوع برای پایان نامه در رشته هایی همچون مدیریت، روانشناسی و علوم تربیتی وقت گذاشته و اهمیت آن را جدی بگیرند.

در ارتباط با انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان روش های مختلفی در رشته های گوناگون و در گرایش های متفاوت دارند و مثلا کسی که موضوع پایان نامه حقوق در گرایش هایی همچون حقوق جزا، بین الملل، عمومی و خصوصی انتخاب می کند با کسی که در حال تعیین موضوع پایان نامه برای رشته کشاورزی و یا روانشناسی بالینی و عمومی است متفاوت می باشد. انتخاب موضوع برای رشته حسابداری با مدیریت مالی شاید کمی مشابه باشد ولی انتخاب موضوع تربیت بدنی با کارآفرینی کاملا متفاوت و گرایش های علوم تربیتی مانند تحقیقات آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی با موضوع پایان نامه مدیریت رسانه، مدیریت شهری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و MBA متفاوت است و طریقه انتخاب نیز فرق می کند.

دانشجویان می توانند برای تعیین موضوع پایان نامه خود به مقالات خارجی معتبر مراجعه و با توجه به علاقه مندی خود مقاله بیس خود را انتخاب کنند. همچنین آنها باید با جستجو در سایت های فارسی و ایران داک از تکراری نبودن موضوع پایان نامه خود اطمینان حاصل کنند که نوشتن و انجام پروپوزال و پایان نامه در رشته های مختلف همچون حسابداری، مدیریت و روانشناسی با مشکل برنخورد. در این رابطه بهره گیری از مشاوره پایان نامه برای انتخاب موضوع پایان نامه، نوشتن پروپوزال و پایان نامه رشته های مدیریت بازرگانی، روانشناسی عمومی و بالینی، کارآفرینی، مدیریت آموزشی، مدیریت صنعتی، حقوق و کشاورزی می تواند مفید باشد.

اهمیت موضوع پایان نامه

اهمیت موضوع پایان نامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *