بهره گیری از مشاوره پایان نامه مدیریت

پایان نامه مدیریت جایگاه خاصی در بین رشته های دانشگاهی داشته و دارای گرایش های زیادی می باشد. بسیاری از گرایش های مدیریت امروزه در بسیاری از موسسات به خدمت گرفته می شوند و می توانند بسیار به موسسه یا سازمان خدمت کنند. اصول نوشتن پروپوزال و پایان نامه در رشته مدیریت به خود فرد، موضوع پایان نامه و مشاوره خوب پایان نامه توسط مشاور یا استاد راهنما بستگی دارد. بسیاری از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد زیاد به پایان نامه بها نمی دهند و فقط می خواهند از آن دفاع کرده و نمره قابل قبول بگیرند. اما باید بدانند که پایان نامه بخصوص در رشته هایی همچون مدیریت و در پرایش های مختلف آن به عنوان شناسنامه تحصیلی فرد می باشد و نمره خوب در پایان نامه مدیریت به همراه داشتن مقالات معتبر می تواند فرد را به مقاطع بالاتر نزدیک کند.

انتخاب موضوع برای پایان نامه رشته مدیریت یکی از کارهایی است که باید جدی گرفته شود. برخی دانشجویان با این هدف که خود پایان نامه را بسیار قوی کار می کنند زیاد در انتخاب موضوع حساسیت به خرج نمی دهند و این باعث می شود که در ادامه راه و علی رغم اینکه دانشجو کاملا با حوصله و دقت فراوان به انجام پایان نامه مشغول است، اما باز هم نمی تواند کار نوشتن پایان نامه را به درستی انجام دهد و از برخی نکات در موضوع پایان نامه گلایه دارد. بنابراین در همین ابتدای راه نوشتن پایان نامه با بهره گیری از مشاوره پایان نامه توسط اساتید مجرب می توان چنین مشکلاتی را حل کرد.

در برخی گرایش های مدیریت مانند پایان نامه مدیریت صنعتی ، پایان نامه مدیریت اجرایی و پایان نامه مدیریت MBA دانشجویان در دانشگاه های مختلف از موضوع پایان نامه هم با ترکیب کردن متغیرها استفاده می کنند. در این رابطه کارهای زیادی دانشجویان برای موافقت کردن با موضوع پایان نامه توسط دانشگاه انجام می دهند که باید به پایه نظری موضوع پایان نامه مدیریتی که انتخاب می شود دقت شود و بعد شروع به نوشتن پروپوزال و سپس پایان نامه کرد. گرایش هایی همچون پایان نامه مدیریت دولتی، پایان نامه مدیریت مالی و پایان نامه مدیریت منابع انسانی هم از این قاعده پیروی می کنند. پایان نامه های مدیریت مالی باید با دقت زیاد و در حوزه مالی باشد تا دانشگاه ها با موضوع آن موافقت کنند.

بنابراین مشاوره گرفتن برای پایان نامه مدیریت می تواند در جهت هم انتخاب موضوع پایان نامه هم برای نوشتن پروپوزال مدیریت و هم برای خود پایان نامه مدیریت برای دانشجویان در هر مقطعی مفید باشد. در این باره دانشجویان باید تحقیقات زیادی برای انجام پایان نامه بکنند. این تحقیقات باید هم برای مشاوره گرفتن از اساتید مجرب باشد و هم در حیطه موضوعاتی که در گرایش های مختلف مدیریت انجام شده است. اگر نوشتن پروپوزال در بیشتر گرایش های مدیریتی به خوبی و درستی انجام شود دیگر مشکلاتی در این زمینه نخواهد بود و جهت کلی تحقیق توسط پروپوزال مشخص می گردد.

خود دانشجو هم می تواند در برخی مواقع در گرایش های پایان نامه مدیریت، انتخاب موضوع، نوشتن پروپوزال و انجام پایان نامه به کمک مشاور پایان نامه آمده و درگیر پایان نامه شده و قسمتی از کار را بر عهده بگیرد. این کار می تواند به دانشجو برای فهم بهتر پایان نامه و پروپوزال کمک کرده و در روز دفاع نیز مشکلاتی کمتر داشته باشد. به این منظور مثلا فصل دوم پایان نامه می تواند با بررسی منابع خود دانشجو و یا با کمک وی انجام بگیرد. چون در رشته مدیریت و اساسا نوشتن پایان نامه مدیریت و یا مشاوره پایان نامه در گرایش های مدیریت چنین کاری مرسوم می باشد که خود دانشجو درگیر کار شود و بسیاری از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوست دارند که کمی از کار را انجام دهند.

ارائه مقاله از پایان نامه مدیریت می تواند هدف نهایی دانشجویان از انجام پایان نامه در رشته هایی همچون مدیریت باشد. این کار به همراه گرفتن نمره خوب از پایان نامه دو رکن اساسی برای رفتن به مقاطع بالاتر می باشد. همیشه اساتید برای دادن نمره خوب به پایان نامه به مقالات استخراج شده از آن موضوع نگاه می کنند و اینکه دانشجو به همراه استاد راهنما تا چه اندازه توانسته اند پایان نامه مدیریتی قوی ارائه کنند که مقالات خوبی از آن استخراج شده است.

در برخی گرایش ها مانند پایان نامه مدیریت کارآفرینی، پایان نامه مدیریت رسانه و پایان نامه مدیریت فناوری اطلاعات و پایان نامه مدیریت آموزشی انتخاب موضوع و نوشتن پروپوزال باید در حیطه رشته مربوطه باشد. مثلا در مورد پروپوزال مدیریت آموزشی باید در نظر گرفت که در زیرمجموعه پایان نامه علوم تربیتی قرار داشته و در همان حیطه باید پروپوزال و سپس پایان نامه مدیریت آموزشی نوشته شود. پایان نامه مدیریت جهانگردی، پایان نامه مدیریت کشاورزی و پایان نامه مدیریت بازرگانی هم به همین ترتیب باید پایان نامه های خوب از پروپوزال قوی نوشته شود.

 

بهره گیری از مشاوره پایان نامه مدیریت

بهره گیری از مشاوره پایان نامه مدیریت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *