نوشتن پایان نامه با رعایت اصول روش تحقیق

همیشه نوشتن پایان نامه به صورت اصولی و با رعایت کلیه نکات روش تحقیق جزء اولویت های دانشجویان در رشته های مختلف روانشناسی، مدیریت، حسابداری، حقوق و کشاورزی و سایر رشته ها بوده است. اما آیا همه دانشجویان نوشتن پروپوزال و پایان نامه خود را با موفقیت انجام می دهند و تمامی بخش های پایان نامه را با کیفیت بالا به اتمام می رسانند یا نقاط ضعفی در کار مشاهده می شود. علت این ضعف ها در چیست؟

با بررسی پایان نامه های مختلف در دانشگاه های کشور مشخص می گردد که بسیاری از آنها دارای کیفیت مطلوب نمی باشد و خیلی از اصول اولیه در آنها رعایت نشده است. با این حال پایان نامه نوشته شده و دفاع شده است. این روند می تواند برای روند علمی دانشجویان مشکل آفرین باشد و اساتید باید به نحو بهتری دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را راهنمایی کنند. این همکاری باید بین دانشجو و استاد طوری صورت بگیرد که دانشجو علاوه بر گذراندن پایان نامه اصول آن را هم یاد بگیرد.

برای نوشتن پایان نامه در حالت کلی باید از انتخاب موضوع برای آن شروع کرد و طوری روند کار را به پیش برد که همه کارها زیر نظر دانشجو انجام گرفته و وی از کلیه مراحل آگاه باشد و نقش استاد راهنما در اینجا بسیار مهم می باشد. نوشتن پروپوزال خوب برای پایان نامه هم می تواند یکی از مراحل مهم باشد. اینکه پروپوزال تا چه اندازه می تواند دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را به سمت انجام پایان نامه ای موفق سوق دهد با توجه به رشته تحصیلی افراد و نوع روش تحقیق آنها متفاوت می باشد. در حالت کلی نقش پروپوزال بسیار پررنگ می باشد و در پایان نامه بسیار اثرگذار است.

دانشجو باید با اصول نوشتن در کارهای پژوهشی همچون پایان نامه آشنا شود و زیر و بم آن را یاد بگید تا بتواند در کار خود آنها را پیاده کند و نتیجه ای خوب از تحصیل خود در مقطع ارشد یا دکتری بگیرد. این نتیجه در پیشرفت وی و راه یافتن به مقاطع بالاتر نیز تأثیرگذار است.

نوشتن پایان نامه با رعایت اصول روش تحقیق

نوشتن پایان نامه با رعایت اصول روش تحقیق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *