نکاتی ساده برای انجام پایان نامه ای موفق

در بسیاری از کتاب ها و سایت ها اصولی از پایان نامه نویسی و یا نوشتن صحیح پروپوزال آمده است که می تواند تا حدودی قابل استفاده باشد و دانشجویان می توانند به صورت مقطعی از آنها استفاده کنند. ولی آیا دانشجو می تواند فقط با این نکات پایان نامه خود را در رشته های مختلف مدیریت، حسابداری، روانشناسی، حسابداری و سایر رشته ها بنویسد؟

به طور کلی برای انجام پایان نامه موفق که بتواند در روز دفاع تحسین اساتید و داوران را برانگیخته و نمره خوبی را نصیب دانشجو کرده و مقاله های خوبی هم از آن در ژورنال های معتبر داخلی و خارجی استخراج گردد، باید نکاتی مد نظر دانشجو قرار گیرد. اول اینکه موضوع پایان نامه ای انتخاب شود که مورد علاقه، جدید و دارای نوآوری باشد. چنین موضوعی به دانشجو کمک می کند تا بتواند برای انجام پایان نامه حمایت برخی سازمان ها و موسسات مربوطه را با خود داشته باشد و همچنین اساتید هم از چنین موضوعاتی استقبال بیشتری می کنند.

برای انجام پروپوزال هم باید دانشجو دقت کافی به خرج دهد. تمامی بخش های پایان نامه باید به صورت فشرده در پروپوزال دیده شود به غیر از نتایج که بعدا بدست خواهد آمد. بخصوص برای روش تحقیق تأکید می گردد که مراحل انجام و جامعه و نمونه آماری و ابزار تحقیق و روایی و پایایی آن کاملا در پروپوزال مشخص گردد و جای ابهام در آن گذاشته نشود که بعدا بخواهد حل شود.

برای انجام پایان نامه موفق خود نیز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری باید دقت کنند که می توانند تصحیحاتی را نسبت به پروپوزال انجام دهند و اگر روش آنالیز یا تعداد جامعه آماری کم و زیاد شد مشکل خاصی ایجاد نمی کند و حتما نباید تمامی بخش های پروپوزال عینا در پایان نامه تکرار شود. برخی دانشجویان در آنالیز داده ها تبحر ندارند و ترجیح می دهند که با مشاوره گرفتن از آنالیزورها در موسسات معتبر نسبت به آنالیز داده های پایان نامه خود اقدام کنند که می توان این توصیه را کرد که از روند انجام آن آگاه بوده و سعی کنند کمی از آنالیز و روش آن را یاد بگیرند.

نکاتی ساده برای انجام پایان نامه ای موفق

نکاتی ساده برای انجام پایان نامه ای موفق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *