ویژگی های انجام پایان نامه در رشته های مختلف

ویژگی های انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف همچون کارآفرینی، مدیریت اجرایی، بازرگانی، دولتی، صنعتی، منابع انسانی، MBA، شهری جهانگردی، سازمانی، مدیریت مالی، حسابداری، تربیت بدنی، حقوق، زبان انگلیسی، کشاورزی، گرایش های علوم تربیتی اعم از برنامه ریزی درسی، تحقیقات آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی، مدیریت آموزشی با هم متفاوت می باشد. برخی از رسته ها حتی در انجام پروپوزال هم باید نکات بسیار مهم در آنها رعایت گردد و موضوع پایان نامه آنها هم متفاوت می باشد. بنابراین وقتی پایان نامه ای را بخواهد دانشجو انجام دهد باید ویژگی های رشته مورد نظر را رعایت کند .

در انجام پایان نامه روانشناسی دانشجو با توجه به گرایش های روانشناسی عمومی و بالینی باید موضوع را کاملا در حیطه مورد نظر انتخاب کرده، نوشتن پروپوزال را پشت سر گذاشته و پایان نامه نهایی را بر طبق پروپوزال بنویسد. در مورد پایان نامه گرایش های مختلف مدیریت مانند مدیریت صنعتی یا مدیریت تحول و مدیریت بحران انجام پروپوزال و پایان نامه شاید با موضوعات نزدیک به پایان نامه مدیریت بازرگانی، دولتی، منابع انسانی باشد. نوشتن پایان نامه مدیریت با بهره گیری از مشاوره موضوع پایان نامه، پروپوزال و خود پایان نامه نهایی شکل بهتری به خود می گیرد .

در برخی رشته های دیگر مانند پروپوزال و پایان نامه کارآفرینی، تربیت بدنی، حسابداری، حقوق و کشاورزی انجام پایان نامه در سلسله مراتبی با توجه به دانشگاه متفاوت است و مثلا دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گرایش های علوم تربیتی مانند مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی در انتخاب جامعه آماری دقت بیشتری دارند و دانشجویان ارتباطات و مدیریت رسانه روی ابزار تحقیق باید توجه خاصی داشته باشند. برای همه این رشته ها انجام پایان نامه با انتخاب موضوع و نوشتن پروپوزال و سپس پایان نامه ادامه می یابد .

ویژگی های انجام پایان نامه در رشته های مختلف

ویژگی های انجام پایان نامه در رشته های مختلف

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *