تقاضا برای مشاوره پایان نامه روان شناسی

تقاضا برای مشاوره پایان نامه روان شناسی

خب مشاوره پایان­ نامه روان­شناسی ، روان­شناسی خیلی حساس است . رشته­ ای است که دانشجویان خیلی زیادی در ایران دارد . و نسبت دختر و پسر هم شاید تقاضا برای دخترها بیش­تر باشد . به همین جهت پایان­­ نامه­ هایی در موضوعات مختلف و چالش برانگیز را این دانشجویان انتخاب می­کنند . آن­ چیزی که از جامعه مشخص است خیلی موضوعات مهمی می­تواند برای این رشته ایجاد شود فقط باید رفت بین مراکز روان­شناسی و مشاوره و از اساتید فن کمک گرفت تا بتوانیم یک موضوع خوب پایان­­ نامه برای این رشته انتخاب بکنیم .

خیلی از ناهنجاری­ هایی که در جامعه امروز اتفاق می­افتد می­تواند به­ عنوان یک موضوع و تاپیک خوب برای این رشته باشد ، در روان­شناسی بالینی ، در روان­شناسی عمومی ، روان­شناسی سازمانی ، در روان­سنجی­ ها حتی ، روان­سنجی­ ها می­توانیم به سمت پرسش­نامه­ هایی برویم که بتوانند موید ابزارهایی باشند که ناهنجاری­های جدید را سنجش کنند ، چون ما در بسیاری از موارد ضعف داریم ، ابزاری نداریم که بتوانیم خیلی از موضوعات را بسنجیم و سراغ ابزارهای خارجی می­رویم که شاید هنجاریابی آن­ها برای داخل هنوز انجام نگرفته است .

خب موضوعات جدید دیگری مثل موضوعات مربوط به کودکان اوتیسم ، که امروزه بحث خیلی گسترده­ ای شدند ؛ می­تواند به­ عنوان موضوعی برای انجام پایان­ نامه روان­شناسی و ارائه در دانشگاه­های مختلف باشد . از طرف دیگر هر دانشجویی نمی­تواند پروژه­ نهایی خودش را انجام بدهد و امروزه مشاوره گرفتن در خیلی از بخش­ ها و روندهای پایان­ نامه کاری بسیار عادی است و می­ توانیم این­کار را انجام بدهیم . استاد راهنما و مشاور هم که به­ عنوان یک مرجع می­توانند همیشه یار و یاور دانشجو باشند . ولی دانشجو خودش باید زرنگ باشد به انواع روش­ های آماری مسلط شده باشد تا بتواند کار پایان­ نامه را با کیفیت خوبی که همیشه از یک دانشجو انتظار داریم انجام بدهد . می­تواند از پایان­ نامه­ های دکتری که قبلا انجام شده و با کیفیت بالایی هستند در دانشگاه­ های مختلف ، گروه­ های روان­شناسی کمک بگیرد ، می­تواند برود سراغ پیشنهاد برای پژوهش­ های آینده که ببیند چه کارهایی انجام شده و بیش­تر روان­شناسان دنبال چه دغدغه­ هایی هستند ؟ و از آن­ها یک ایده­ هایی بگیرد برای انتخاب موضوع پایان­ نامه . انتخاب موضوع یک چیز خیلی مهم هست، که حتما حتما باید وقت زیادی برایش گذاشته بشود تا بتواند نتایج خوبی از آن گرفته بشود .

این مرحله اگر خوب انجام بشود شاید تا پایان­کار دانشجو مشکل خیلی خاصی نداشته باشد و الگویش مشخص خواهد بود . بنابراین مشاوره­ ها باید با آگاهی خیلی کامل انجام بشود ؛ دانشجو باید بداند در کدام مرحله از کار مشاوره خوب بگیرد و مسیر راه را برای خودش مشخص بکند .

تقاضا برای مشاوره پایان نامه روان شناسی

تقاضا برای مشاوره پایان نامه روان شناسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *