پروپوزال خوب لازمه پایان نامه خوب

همیشه در بین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری موضوع نوشتن پروپوزال برای پایان نامه کمی دست کم گرفته می شود . شاید یکی از علت های آن کوتاه بودن فرم های پروپوزال و انتخاب سریع موضوع و نوشتن پروپوزالی که اگر نقصی هم داشته باشد قرار بر این می شود که بعدا در هنگام نوشتن پایان نامه برطرف شده و اشکال گیری شود، در حالیکه انجام پایان نامه موفق به نوشتن پروپوزال قوی وابسته است. اگر استاد راهنما یا مشاور پایان نامه اهمیت انجام پروپوزال خوب را در همه رشته ها مانند پروپوزال مدیریت یا پروپوزال روانشناسی به دانشجویان پوشزد گند، در آن هنگام پایان نامه مدیریت و یا پایان نامه روانشناسی که از دل آن پروپوزال بیرون می آید بسیار قوی خواهد بود.

دانشجویان باید دقت داشته باشند که هیچگاه نواقص انجام پروپوزال را به موقع انجام پایان نامه موکول نکنند و در همان زمان تکمیل پروپوزال تمامی موارد را واضح و شفاف بیاورند. اگر دانشجویی مثلا در هنگام نوشتن پروپوزال مدیریت آموزشی پرسشنامه های مربوطه را مشخص نکند و یا نمونه آماری و جامعه آماری مربوطه را بیان نکند شاید بعد از تصویب موضوع پایان نامه و گذشت زمان به مشکلاتی بخورد که برگشت برایش ممکن نباشد.

در برخی رشته ها مانند پروپوزال فناوری اطلاعات دانشجویی که نتواند روش و مدل استفاده در پروپوزال را مثلا در گرایش تجارت الکترونیک معلوم کند و نوشتن مدل را به موقع تکمیل و انجام پایان نامه واگذار کند، حتما به مشکلاتی در آینده برخورد می کند. بنابراین با مشاوره پایان نامه در رشته های مختلف مانند پایان نامه مدیریت، پایان نامه حسابداری، پایان نامه کارآفرینی، پایان نامه زبان، پایان نامه روانشناسی، پایان نامه فناوری اطلاعات، دانشجویان می توانند اهمیت پروپوزال خوب را درک کرده و از برخی اشتباهات و مبهم کاری دوری کنند.

در هنگام نوشتن پروپوزال برخی قسمت ها مانند مرور منابع پیشین و مدل مفهومی و فرضیه و سوال ها اهمیت خاصی دارد. همچنین نوشتن ابزارهای مورد نیاز و تعیین این ابزارها و متناسب بودن آن برای موضوع و جامعه آماری هم باید مشخص گردد. برای پروپوزال روانشناسی پرسشنامه ها اهمیت خاصی دارد تا بتوانیم در هنگام انجام پایان نامه روانشناسی در دو گرایش بالینی و عمومی موفق عمل کنیم.

برای بیشتر گرایش های پایان نامه مدیریت، نوشتن پروپوزال می تواند تمامی راه را مشخص سازد. در گرایشی مانند مدیریت اجرایی، نوشتن پروپوزال مفهوم خاصی داشته و کلیت کار را معلوم می سازد. در گرایشی مانند ام بی ای (پایان نامه مدیریت MBA)، کار انجام پروپوزال باید کاملا جدی گرفته شود.

 

پروپوزال خوب لازمه پایان نامه خوب

پروپوزال خوب لازمه پایان نامه خوب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *