نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت

تدریس به عنوان دانشجوی دکتری

تدریس به عنوان دانشجوی دکتری

بسیاری از دانشجویان دکترا در دوره دکتری خود به عنوان راهی برای کسب درآمد و کسب تجربیات ارزشمند تدریس می کنند. برخی از مسئولیت‌های اصلی معلمان دکترا شامل هدایت سمینارهای کارشناسی، ارزیابی رتبه‌بندی و ارائه نمایش یا نظارت آزمایشگاهی است.

این صفحه به شما ایده ای می دهد که از تدریس به عنوان یک دانشجوی دکترا چه انتظاراتی دارید، از جمله جزئیات مربوط به دستیاری تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و نکاتی که به شما کمک می کند از زمان خود به عنوان معلم بهترین استفاده را ببرید.

تدریس در دوره دکتری

تدریس در دوره دکتری یک راه عالی برای گسترش افق های خود به عنوان یک نامزد دکترا است، و دانش خود را در یک محیط جدید عملی می کند. به شما آموزش و پشتیبانی زیادی داده می شود و مطمئناً تا زمانی که آماده نباشید مجبور نخواهید بود به کسی آموزش دهید.

بیشتر آموزش های دکترا از سال دوم به بعد انجام می شود، بنابراین تا زمانی که مسئولیت های اضافی را بر عهده بگیرید، یک سال تجربه دکترا خواهید داشت. این وظایف به عنوان معلم دانشجوی دکترا تا حد زیادی به تخصص تحقیقاتی شما بستگی دارد.

اگر در بخش هنر، علوم انسانی یا علوم اجتماعی هستید، می توانید انتظار داشته باشید:

سمینارها و آموزش های دوره کارشناسی را هدایت کنید، به دانش آموزان کمک کنید تا مطالب خواندنی آن جلسه را تجزیه و تحلیل و بحث کنند

وظایف و خواندن را برای سمینار هفته بعد تنظیم کنید

ارائه نمرات و بازخورد برای مقالات، امتحانات و سایر تکالیف

اگر در STEM کار می کنید، مسئولیت های آموزشی شما احتمالاً مبتنی بر آزمایشگاه است و روش ها و تکنیک های علمی را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در نقش نظارت نشان می دهد.

 

تخصص شما هر چه باشد، بعید است که از شما انتظار سخنرانی داشته باشد.

 

معلمان دانشجوی دکتری معمولاً به صورت ترم از طریق قراردادهای معین استخدام می شوند. با این حال، بسیاری از دانشگاه‌ها دوره‌های دستیاری تدریس فارغ‌التحصیل را ارائه می‌دهند که معمولا طولانی‌مدت هستند.

آیا باید در دوره دکتری تدریس کنید؟

اکثر دانشگاه‌های بریتانیا فرصت‌هایی را برای دانشجویان دکترا برای تدریس ارائه می‌دهند، اما بعید است که این بخشی اجباری از برنامه دکتری شما باشد. درعوض، تدریس به عنوان یک فعالیت فوق برنامه مفید در نظر گرفته می شود که به داوطلبان دکترا یک رشته اضافی برای تعظیم آنها می دهد.

در سایر نقاط جهان، به احتمال زیاد دکترا شامل یک عنصر آموزشی اجباری است، به ویژه در ایالات متحده. با داوطلبان دکترا در برخی کشورها (به عنوان مثال هلند) به عنوان کارمند دانشگاه رفتار می شود که معمولاً برخی از مسئولیت های آموزشی را به دنبال دارد.

دستیاری تدریس فارغ التحصیلان

اگر به تدریس علاقه دارید، دستیاری تدریس فارغ التحصیل (همچنین به عنوان دستیار تدریس دکترا نیز شناخته می شود) می تواند یک فرصت فوق العاده عالی در طول دوره دکتری شما باشد.

 

دستیاران تدریس فارغ التحصیل (GTA) معمولاً ماهیت رسمی و بلندمدت‌تری نسبت به مسئولیت‌های آموزشی ترم ارائه شده به دانشجویان دکترا دارند.

وضعیت و مسئولیت های GTA گاهی اوقات بخشی از بسته بودجه کلی دانش آموز را تشکیل می دهد. از طرف دیگر، مشاغل دستیاری تدریس ممکن است به عنوان طرح‌های رقابتی یا موقعیت‌های خالی که در طول دکترا برای آنها درخواست می‌دهید، ارائه شود. این فرصت ها را معمولاً می توانید در بخش مشاغل وب سایت دانشگاه خود یا با تماس با بخش خود پیدا کنید.

به عنوان بخشی از قرارداد GTA شما، حداقل تعداد ساعات تدریسی وجود دارد که انتظار می رود هر ترم / سال تحصیلی را تکمیل کنید. همچنین ممکن است برخی وظایف اداری و همچنین جلسات آموزشی آموزشی اجباری برای شما وجود داشته باشد.

در ازای این مسئولیت‌های اضافی، احتمالاً ترکیبی از مزایای زیر را به عنوان دستیار آموزشی دریافت خواهید کرد:

معافیت از شهریه

حقوق

کمک هزینه زندگی

پشتیبانی از یک مربی آموزشی

درخواست برای دستیاری تدریس فارغ التحصیل

مزایای GTA به این معنی است که برنامه ها گاهی اوقات می توانند کاملاً رقابتی باشند. دپارتمان‌های دانشگاهی هر کدام نیازمندی‌ها و ویژگی‌های مورد نظر خود را برای دستیاران آموزشی فارغ‌التحصیل خواهند داشت، اما این موارد احتمالاً جزو اولویت‌ها هستند:

نمرات عالی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

علایق پژوهشی که با مطالبی که آموزش می دهید همسو باشد

مهارت های ارتباطی خوب (نوشتاری، گفتاری و ارائه)

شما باید با آن مانند یک درخواست شغلی رفتار کنید، اطمینان حاصل کنید که CV شما به روز است و یک بیانیه شخصی قانع کننده ارائه می دهد که چرا شما فرد مناسبی برای این طرح هستید.

 

نکات تدریس خصوصی برای دانشجویان دکتری

تبدیل شدن به یک دستیار تدریس دکترا می تواند یک چشم انداز دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر تجربه قبلی تدریس نداشته باشید. اما نباید اجازه دهید اعصاب شما را از کار بیاندازد، زیرا می تواند فوق العاده مفید باشد (بدون ذکر مزایای مالی و مهارت های قابل انتقال برای CV شما).

در اینجا چند نکته برای دستیاران آموزشی دکتری جدید آورده شده است:

سندروم فریبکار را نادیده بگیرید و به یاد داشته باشید که، حتی اگر چنین احساسی نداشته باشید، تخصص کافی برای آموزش به دانشجویان دارید.

از آمادگی بیش از حد برای جلسات اول نترسید و بدانید که با تجربه بیشتر، همه چیز آسان تر خواهد شد.

برای سمینارها، فعالیت‌های اضافی و نکات صحبتی را برنامه‌ریزی کنید، فقط در صورتی که گروه شما پرحرف نباشد

مهم‌تر از همه، سعی کنید از این واقعیت که گروه‌هایی از دانش‌آموزان را در رشته تحصیلی خود الهام‌بخش خواهید کرد، لذت ببرید (و افتخار کنید!).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *