نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت

نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت

رشته ی مدیریت یکی از رشته هایی است که افراد بسیاری را به خود جذب کرده و هرساله تعداد نفرات زیادی در دانشگاه ها به این رشته گرایش پیدا می کنند. نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت یکی از چالش های سختی است که دانشجویان رشته مدیریت در مقطع دکتری با آن روبه رو می شوند .

رشته ی مدیریت دارای زیر شاخه های متنوع مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنایع و … است که در موضوع انتخابی برای پایان نامه نیز تاثیر گذار است زیرا موضوع پایان نامه را باید متناسب با رشته ای که در آن تحصیل کرده ایم انتخاب کنیم .

نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت دارای قواعد و علائم نگارشی خاصی است که باید در طی نوشتن آن ها را رعایت کرد. اصولا پایان نامه های رشته ی مدیریت از پنج فصل مجزا تشکیل می شود که این در ادامه به شرح آنها میپردازیم .

به یاد داشته باشید برای نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت باید از خبرگان مدیریتی و آماری کمک بگیرید تا بتوانید یک پایان نامه با درجه علمی بالا تحویل دهید. در فصل اول باید یک مقدمه چینی درباره ی موضوعی که به آن پرداخته اید بکنید و مطالب فصل های آتی را نیز توضیح دهید .

در نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت باید به بحث مقدمه توجه ویژه ای داشت زیرا میتواند نمای کلی پایان نامه را برای افراد روشن کند و باعث جلب توجه خوانندگان آن باشد. در فصل دوم باید کلیات یک تحقیقات مدیریتی و اهداف خود را از این تحقیق بیان کنیم تا استادان و علاقمندان با کاربرد های پایان نامه آشنا شوند .

در فصل سوم برای نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت باید برای افراد روشن کنیم که پژوهش ما در زمره کدام یک از دسته های تحقیقاتی قرار دارد و برای افراد شرح دهیم که در پایان نامه ی خود از چه روش های تحقیقی استفاده کردیم و در چه جامعه آماری تحقیق خود را انجام داده ایم. جامعه ی آماری نشان از مکانی دارد که ما تحقیقات خود را در آنجا انجام داده ایم. فصل چهارم نیز شامل دو بخش امار توصیفی و استنباطی می شود که در بخش توصیفی باید به توصیف جامعه ای که تحقیق بر روی آنها انجام شده بپردازیم و در بخش توصیفی به توصیف اهداف تحقیق و درصد تحقق این اهداف بپردازیم .

معمولا دانشجویان رشته ی مدیریت در این بخش از نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت با مشاوران و استادان خود گفت و گو میکنند تا بتوانند پایان نامه ی خود را بهتر انجام دهند. بسیاری از موسسه های آموزشی در سطح شهر به کار مشاوره برای پایان نامه مشغولند که می توانید با آنها در مورد پایان نامه خود مشورت کنید .

فصل آخر از نوشتن پایان نامه دکتری مدیریت را نیز به نتیجه گیری از موضوع پایان نامه و تحقیقات انجام شده اختصاص میدهند و به مقایسه نتایج تحقیق خود با دیگر تحقیقات میپردازند به ارائه پیشنهادات خود برای بهتر کردن جامعه می پردازند .

اگر همه ی نکاتی که باید در نوشتن پایان نامه به آنها توجه کنیم را رعایت کنیم می توانیم نظر استادان را جلب کنیم و در صورت تایید پایان نامه از طرف آنها مدرک دکتری خود را دریافت کنیم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *