انتخاب موضوع پایان نامه برای رشته روانشناسی از مقاله بیس

انتخاب موضوع پایان نامه برای رشته روانشناسی از مقاله بیس

چگونه می توان انتخاب موضوع پایان نامه را برای رشته روانشناسی از مقاله بیس انجام داد؟

از یک نقطه ای باید برای شروع اقدام کرد . این که دانشجویی هیچ کاری برای پایان نامه خود انجام نداده است ، یعنی هنوز انتخاب موضوع هم نکرده است . برای رشته هایی مانند روانشناسی این کار اگر از روی مقاله بیس های سایت های معتبر مانند الزویر و امرالد انجام گیرد بسیار خوب می شود . در برخی مقالات بیس پرسشنامه و مدل هم همراه مقاله موجود است که در اینصورت بیشتر موارد برای انجام پروپوزال و پایان نامه در رشته روانشناسی حاضر می باشد . همچنین تاریخ مقاله هم باید جدید و بحث به روزی باشد .

مثلا به یک بیان مسأله در تحقیقات روانشناسی برای ختم شدن به موضوع دقت کنید:

پژوهش های محدودی به ارتباطات بین کارکنان و توانمند سازی روانی و کیفیت خدمات ، پرداخته اند . بررسی ادبیات خدمات بازاریابی تا کنون نشان داد تنها تعداد انگشت شماری از مطالعات ، یافته های خود را با هم ترکیب کرده اند (به عنوان مثال Goodale و همکاران ۱۹۹۷، . Snipes و همکاران، ۲۰۰۵ ؛ Ueno ، ۲۰۰۸؛

Aldehayyat ، ۲۰۱۱ ) . بسیاری از این مطالعات، را از دیدگاه ساختاری و سازمانی و تنها (۱۹۹۷) پژوهشی مورد بررسی قرار داده اند و به این نکته رسیده اند که توانمند سازی روانی به کیفیت خدمات درک شده مرتبط است، اما تنها در صنعت خرده فروشی، این امر صادق است . و بالاتر از این ، نقش توانمند سازی روانیبه عنوان عامل تعدیل کننده ای با رضایت شغلی، تعهد به سازمان ، خلاقیت شغلی و انگیزش شغلی به عنوان عوامل مستقل ، و کیفیت خدمات به عنوانعوامل وابسته ناشناخته باقی مانده است. به طور جداگانه، در بافتِ سنگاپور، امکانِ هیچ مطالعه ایبرای بررسی پیوند روانی توانمند سازی و کیفیت خدمات در صنعت هتل لوکس، وجود نداشته است. تحقیقات، وجود شیوه های مدیریت خدمت محور و روش های به شدت مرتبط با درک مشتری از کیفیت خدمات را نشان می دهد(Hartline، Maxam و مک کی، ۲۰۰۰). در رویکرد مشتری محور، آشکار است که فرض اصلی این است که سازمان می تواند بر شرایط محیط کاری تمرکز کند که رضایت کارکنان، تعهد به طراحی و مدیریت سازمان و رفتاری که رضایت مشتری را تسهیل کند، درک کیفیت خدمات و وفاداری را بدنبال داشته باشد. منطق این استدلال این است که اگر مدیریت با کارکنان خود، خوب رفتار کند، کارکنان هم با مشتری مقابله به مثل خواهند کرد. اشنایدر و بوون (۱۹۸۵) اشاره کرده اند که نگرش به کارِ کارکنان با درک مشتری از کیفیت خدمات، رابطه ی مثبتی دارد، پس از آن، (شلزینگر و Zornitsky (1991با یک پژوهشی از نوع تجربی نشان دادند که کارکنان با سطوح بالاتر رضایت، قادر به اضافه کردن ارزش به سازمان بودند که این کار از طریق ارائه ی خدمات با کیفیت بالاتر انجام می گیرد.که گفته شده است که صحت این موضوع در صنعت مهمان نوازی، آزمایش نشده است. به این ترتیب، شواهد تجربی و مفهومی بیشتر برای توجیه مزایای توانمند سازی در صنعت مهمان نوازی مورد نیاز است. اگرچه واژه “توانمندسازی” است مرکزیت به فکر مدیریتی دارد و برای برخی از زمانها تمرین شده است، تحقیقات محدودی در حوزه ی مدیریتی خدمات مشتری انجام شده است . در حالی که محققان مانند Hartline) و فرل (۱۹۹۶) و Lashley (2000 قادر به انتقال مفهوم توانمند سازی به صنعت مهمان نوازی بودند، این مطالعات فرض می کنند که تحقیقات بیشتر در مورد توانمند سازی در صنعت مهمان نوازی می تواند برای خدمات سازمان سودمند باشد. ارتباط توانمندسازی روانی و انگیزش شغلی کارکنان و خلاقیت کار نیز  لزوم انجام جستجوهای بیشتری است .

چنین مطالبی را می توان از مقدمه مقالات بیس خوب دریافت کرد. مقاله بیس خوب را حتما باید با کلیدواژه های مورد نظرمان جستجو کرده و بعد از تأیید با استاد راهنما برای نوشتن و انجام پروپوزال و پایان نامه در رشته ای مانند روانشناسی اقدام کرد .

انتخاب موضوع پایان نامه برای رشته روانشناسی از مقاله بیس

انتخاب موضوع پایان نامه برای رشته روانشناسی از مقاله بیس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *